gezonde voeding

Buikvet, iedereen kent het en iedereen heeft het. Sommige hebben meer buik vet dan de anderen. Veel mensen zijn best wel onzeker over hun buik, omdat ze het lelijk vinden hoe de vet op één of andere manier ‘uitsteekt’ of hangt. Iedereen heeft vast wel iets waar hij of zij onzeker over is, maar dat is niet nodig want uiteindelijk is iedereen anders en perfect op zijn eigen manier. Als je van kilo’s kwijt wilt bij je buik dan is dat natuurlijk mogelijk en het is opzich best wel gemakkelijk, zo lang jij je best maar eigenlijk doet. Veel mensen denken dat je gewoon alles kan blijven eten en drinken wat je wilt en dat je elke dag even moet sporten om op gewicht te blijven. Maar als je wil afvallen en dan met name afvallen buik, dan dat is zeker niet het geval, want je moet ook je eet patroon en je drink patroon aanpassen anders heeft het weinig nut.

Drink voldoende water

Begin vooral in het begin met het drinken van voldoende water, groene thee zonder suiker of zwarte thee zonder suiker. Water reinigt je lichaam, dus het kan ook zijn dat je vaker naar het toilet moet omdat je lichaam van binnen zich zelf eigenlijk schoon maakt. Groene thee en zwarte thee helpen eigenlijk bij het afvallen en het verliezen van vet (natuurlijk niet heel veel, maar wel deels). Het is belangrijk om vooral 2 liter tot 2,5 liter per dag te drinken, dit is namelijk de hoeveelheid vocht dat je lichaam nodig heeft dagelijks weer. Vergeet ook zeker niet een flesje water mee te nemen tijdens het sporten, want dat zal je zeker nodig hebben om niet uit te drogen bijvoorbeeld.

Schrap ongezone koolhydraten uit je eetpatroon

Het is natuurlijk dus ook belangrijk om je eet patroon voor een deel aan te passen, als je alleen vet bij je buik kwijt wilt dan moet je niet zo veel veranderen aan je eet patroon. Probeer minder slechte koolhydraten te eten en meer complexe koolhydraten. Slechte koolhydraten zitten in producten die veel extra toegevoegde suikers bevatten, neem een voorbeeld aan snoep of koekjes, deze producten bevatten veel toegevoegde suikers en dat is dus eigenlijk het extra vet wat blijft ‘hangen’ in je lichaam. Je wilt natuurlijk geen vet hebben dat blijft hangen bij je buik of lichaam, dus zul je dit ook moeten minderen tijdens het eten. goede koolhydraten zijn producten die suikers bevatten maar dan op een natuurlijke manier, neem een voorbeeld aan groente en fruit, die bevatten suikers op een natuurlijke manier dus dit zou je prima kunnen eten zonder veel aan te komen.

Voorbeelden van gezonde voeding

Je kan sowieso het volgende eten zonder dat het een probleem zou zijn (dus eigenlijk kan je dit eten zonder erbij na te denken).

  • Groente: 200 tot 250 gram per dag
  • Ongezouten en ongebrande noten
  • Volkoren deegwaren ( dan in plaats witte deegwaren)
  • Vlees (onbewerkte stukje en zelf bewerken)
  • Vis (bevat omega 3 vetzuren wat goed is voor je lichaam)
  • Eieren (liefst niet meer dan drie per week)
  • Kruiden en specerijen dan in plaats zout
  • Pitten en zaden voor een extra smaakje in je eten