post

Gezonde voeding voor natuurlijke schoonheid

Het is januari, de tijd van chocoladeletters, kerstdiners, champagne en oliebollen is voorbij. En je ziet het resultaat in de spiegel. Je buik is opgeblazen, je huid dof en je hebt ineens pukkeltjes. Ongezond eten met veel tarwe, suiker en vlees is niet alleen slecht voor de binnenkant van je lichaam. Op den duur krijg je een fletse, vermoeide en ouwelijke uitstraling van ongezonde voeding.

Eet gezond en laat je huid stralen

Hoe krijg je een krachtige positieve uitstraling? Door je huid goed te voeden. Dit doe je met groenten, fruit, noten en peulvruchten vol vitamines en bouwstoffen. Verwen jezelf met lekkere gezonde gerechten en je zult zien dat je huid opknapt. Je uitstraling wordt jong en fris.

groenten

Je voeding in balans

Zie je elk stuk appeltaart en elk ijsje gelijk terug in de spiegel? Nee, gelukkig hoef je niet alle suiker en tarwe uit je voedingspatroon te schrappen. Voor de meeste mensen werkt de 80/20 regel. Dat wil zeggen dat 80% van je voeding uit verse onbewerkte producten bestaat en de overige 20% minder gezond mag zijn. Als je je dag begint met een gezond ontbijt van vers fruit en je eet ‘s middags een goed vullende salade vol groenten en noten, dan heb je ‘s avonds ruimte voor een kroket of een pannenkoek. Zo blijf je genieten van de snacks die je het liefste eet. Luister goed naar je lichaam als je je voedingspatroon omgooit. Een 100% veganistisch of rauw dieet werkt niet voor iedereen. Voel je je na een tijdje nog steeds moe en slap, pas dan je voeding aan op een manier die goed voelt voor jou.

Voeding is belangrijk voor een jong en stralend uiterlijk. Maar uitstraling bepaal je niet alleen met eten, ook bijvoorbeeld yoga, positief denken en de juiste verzorgingsproducten dragen allemaal bij. Lees verder op HelloBeauty voor de beste tips.

post

Supplementen voor de hersenen

Welke Hersensupplementen zijn nu juist?

Deze speciale kleine zaken kunnen veel functies van de hersenen en het lichaam helpen bevorderen. Voor hen die hun geest moeten gebruiken voor hun werk of om te studeren, kan een maximale cerebrale prestatie een reusachtige toegift betekenen en een echt verschil uit maken.

Jouw voedingspatroon verrijken met supplementen en concentratie pillen die specifiek op de hersenen gericht zijn, is niet nieuw, maar als je je afvraagt welke producten kunnen helpen, dan heb ik hier het antwoord.

Voor toename van de concentratie en een beter geheugen kunnen deze speciale supplementen helpen:

Visolie

Voor al jouw behoeften aan omega-3 vetzuren, kun je niet voorbij visolie. Omega drie vetten zijn eigenlijk vrij moeilijk te vinden en voeg daarbij nog het feit dat ze essentieel zijn, wat betekent dat het echt belangrijk is om de nadruk te leggen op deze bijzondere bron van deze vetten. Het is aangetoond dat omega-3 vetzuren zo goed zijn voor de hersenen dat het kan helpen een aantal neurologische aandoeningen te voorkomen.

Taurine

De enige manier om Taurine in je dieet te hebben is vlees eten, maar voor vegetariërs kan men Taurine, dat een krachtige aminozuur antioxidant is, ook als supplement vinden. Dit helpt om schade van vrije radicalen die door zuurstof aan de hersenen berokkend wordt, te bestrijden.

Vitamine B12

Dit helpt voor het geheugen en de concentratie. Als je er niet voldoende van in je voedingspatroon opneemt, zou je in feite aan concentratieverlies en verminderde geheugencapaciteit kunnen lijden. Je kan het supplement B12 terugvinden in een B complex vitamine supplement.

Cafeïne

Deze kende je waarschijnlijk wel, is het niet?

Cafeïne is een neuro-stimulerend middel en kan je echt oppeppen en je aandachtig en geconcentreerd maken. Misschien heb je in levende lijve wel de effecten van teveel cafeïne ervaren? Als dat zo is, dan moet je weten dat als je er misbruik van maakt, het schadelijk voor jouw gezondheid kan zijn en dat de resultaten helemaal niet datgene zullen zijn wat je ervan verwacht.

Gebruik het dus met mate!

Fosfatidylserine

Men heeft aangetoond dat deze stof de productie van stress hormonen vermindert en zo ook de mentale prestatie vermeerdert. Je kan deze stof nu terugvinden in hoogwaardige concentratiepillen.

Het is thans en om goede redenen vrij populair geworden om het voedingspatroon te verrijken om de cognitieve mogelijkheden in uitstekende staat te houden. Zo heeft men een voorsprong op anderen die geen aandacht besteden aan de eisen van hun hersenen of misschien daarom ook helemaal geen aandacht eraan besteden. Eet goede voedzame maaltijden en gebruik enkele van deze nuttige supplementen om het beste uit je hersenen te halen.

post

Schuldgevoel vrij zondigen tijdens een dieet

Het lijkt een beetje een contradictio in terminis maar het kan echt zondigen tijdens een dieet aan dingen die je normaliter onder geen beding zou mogen eten, en dat zonder schuldgevoel. Ja het kan en mag echt! In dit artikel leg ik uit hoe en wat.

Enfin, het geheim is dat in een eiwitdieet, mag je dus geen koolhydraten eten of geen slechte koolhydraten in ieder geval. Dat gooit het merendeel van de dingen die wij mensen doorgaans lekker vinden zoals koekjes, chips en pannenkoeken in de ban. Maar, de soep hoeft niet zo heet gegeten te worden als dat deze opgediend wordt.

Slimme fabrikanten hebben versies op de markt gebracht van deze klassieke etenswaren die dus echt not done waren in het verleden. Speciale koekjes, pannenkoeken en zelfs chips die wel verantwoord zijn binnen een eiwitdieet bestaan nu. Die kun je o.a. hier kopen. Mijn favoriet zijn met name de eiwitrijke pannenkoeken.

Verder zijn er tegenwoordig ook heerlijke repen die de snelle trek effectief kunnen bevredigen. Het smaakt bijna naar een Mars of een Snickers of een Bounty. Ik vond ze hier, website. Het heeft me al zoveel vreetbuien en Febo muren bespaard. Altijd handig om op zak te hebben dus. Voordat je je vergrijpt aan dingen die echt niet kunnen in een eiwitdieet.

chocolaZo zie je maar dat afvallen vandaag de dag in 2019 absoluut geen hel meer hoeft te zijn. Integendeel, het is bijna bourgondisch genieten van allerlei heerlijke etenswaren en dat zonder het schuldgevoel zoals beloofd in de titel.

Als je dan ook nog de frisdranken kunt laten staan zoals de Coca Cola of de Sprite dan ben je helemaal goed op weg. Thee en koffie mogen natuurlijk wel in een dieet, en water is een open deur. Enfin veel succes met schuldgevoelens vrij afvallen!

post

Superfoods: Kan ik ermee afvallen of is het slechts een marketinginstrument?

Tegenwoordig wordt er door fabrikanten al snel ergens een label aan gehangen dat een product onder de superfoods behoort. Met de bewuste consument van tegenwoordig is de keuze zo snel gemaakt. Een zak patat of toch die groentemix boordevol superfoods in de wokpan? Juist, we kiezen steeds vaker de gezonde weg. Echter is het belangrijk om zelf op te blijven letten en niet direct voor een product te kiezen wanneer er superfood op staat.

Waarop letten bij superfoods

Superfoods zijn vaak de producten die een bovengemiddeld percentage aan gezonde voedingsstoffen bevatten, maar er is geen officiële definitie waarbij producten wel of niet tot superfoods behoren. Daarom kunnen fabrikanten hun producten zelf als superfoods classificeren. Het is daarom steeds lastiger om te zien welke producten daadwerkelijk tot de superfoods behoren. Supplementen worden ook vaak als superfoods gezien, omdat deze ook hoge doseringen aan bepaalde stoffen bevatten.

Een tweede probleem is dat mensen vaak vergeten om gevarieerd te blijven eten. Dit komt doordat zij kiezen voor een beperkt productaanbod, doordat ze ervan uitgaan dat ze al de gezondste producten hebben.

Zo val je op de juiste manier af met de juiste producten

Wil je gewicht verliezen en is dit de reden dat je kiest voor superfoods? Dat is geen probleem, maar kiezen voor producten die bekend staan als gezonde voedingsmiddelen geeft geen garantie om af te vallen. Afhankelijk van je lichaamsgewicht en bouw is het belangrijk om een inschatting te maken van de hoeveelheid calorieën die jij dagelijks binnen kunt krijgen. Vervolgens is het zaak om de diverse en voedzame producten te eten.

Vergeet de beweging voor je lichaam niet. Tijdens het sporten verbranden we vet en vallen we af. Meermaals per week zorgen voor de juiste beweging voor je lichaam is dus onmisbaar. Maak een levensstijl van de voorgaande tips. Veel mensen doen dit tijdelijk voor een aantal maanden om een paar kilo kwijt te raken. Door terug te vallen op de oude levensstijl ben je snel weer terug bij af.

post

Afvallen? Pas je voedingspatroon aan!

Wil je graag op een gezonde manier afvallen zonder hongergevoel? Zorg dan dat je jouw voedingspatroon aanpast. Op deze manier zorg je voor een goede, gezonde basisvoeding eventueel aangevuld met supplementen. Wanneer deze basis staat kun je eenvoudig je calorie inname verlagen om op deze manier gezond en verantwoord af te vallen.

Afvallen door voeding

Zoals gezegd is het van belang om een goede basisvoeding te hebben. Op deze manier zorg je dat je wel voldoende belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt maar toch gaat afvallen. Diëten is om deze reden dan ook af te raden. Binnen een dieet wordt er vaak gefocust op het weglaten van één bepaalde voedingsstof zonder rekening te houden met de invloed die het heeft op het totale voedingspatroon. Wanneer jouw voedingspatroon in evenwicht is kunt eenvoudig voedingsstoffen die zorgen dat je aankomt als vetten en koolhydraten vervangen door bijvoorbeeld groenten. Hierdoor zal je calorie inname verminderen, maar zal je wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgen en geen hongergevoel hebben.

Groente

Supplementen voor afvallen

Naast reguliere voeding zou je ook supplementen kunnen gebruiken om af te vallen. Er is echter wel een voorwaarde om af te vallen met supplementen, of eigenlijk in het algemeen. Je zult een calorietekort moeten creëren in je voedingspatroon. Dit betekent dat je op een dag minder calorieën moet binnenkrijgen dan je daadwerkelijk verbruikt. Krijg je meer calorieën binnen dan je verbruikt op een dag dan zul je nooit afvallen, ook niet met behulp van supplementen.

Welke supplementen kunnen mij dan helpen bij het afvallen?

L-Carnitine
L-Carnitine speelt een belangrijke rol bij de vetverbranding in ons lichaam. L-Carnitine zorgt ervoor dat het lichaam meer aanspraak gaat maken op vetcellen om aan energie te komen. Normaal gesproken worden spiercellen hiervoor gebruikt, carnitine gaat dus spierafbraak tegen en helpt tegelijkertijd om meer vet te verbranden bij inspanning

CLA
CLA staat voor Conjugated Linoleic Acid. Dit is een essentieel vetzuur, het lichaam is dus volledig afhankelijk van voeding of suppletie om CLA binnen te krijgen. CLA kan ondersteunen bij het afvallen omdat het de opslag van vet in vetcellen tegen gaat. Daarnaast heeft CLA ook een cholesterolverlagende werking.

Groene thee Extract
Groene thee Extract kan ook een positief effect hebben tijdens het afvallen. In de eerste plaats omdat groene thee extract de stofwisseling versneld. Wanneer de stofwisseling snel en efficiënt werkt zullen voedingsstoffen beter worden opgenomen en zal er minder vet worden opgeslagen. Verder heeft groene thee extract een thermogeen effect. Dit houdt in dat het lichaam onder invloed van het extract meer warmte zal gaan produceren. Het lichaam zal dus energie moeten aanwenden om af te koelen, deze extra energiebehoefte kan je helpen om af te vallen.

Groene thee

Conclusie

De bovengenoemde supplementen kunnen je helpen om af te vallen. Deels ook omdat deze supplementen direct invloed hebben op processen in het lichaam die afvallen stimuleren. Wanneer je wilt afvallen blijft echter je voeding het belangrijkste middel om dit te bereiken. Pas je voedingspatroon aan, sport regelmatig en leef gezond, dit is de meest duurzame manier om af te vallen en slank te blijven.

post

Waarom biologisch eten?

Steeds meer mensen stappen over naar biologisch eten. Vroeger kon je deze biologische producten alleen in kleine winkeltjes vinden, maar nu zie je ze in elke supermarkt. Je kunt de biologische producten herkennen aan een keurmerk dat op de verpakking staat. De producten waar dit keurmerk op staat, bestaan voor minimaal 95% uit biologische ingrediënten en bij de productie is er rekening gehouden met het welzijn van de dieren.

Geen schadelijke bestrijdingsmiddelen

Bestrijdingsmiddelen die tijdens de productie van fruit en groenten gebruikt worden, kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Met goed wassen van het groente en fruit kun je deze bestrijdingsmiddelen niet verwijderen, het blijft er altijd in zitten. In de biologische landbouw worden alleen natuurlijke bestrijdingsmiddelen gebruikt, denk hierbij aan het inzetten van bepaalde insecten die ziekten in het gewas tegengaan. In biologische producten vind je dus geen slechte bestrijdingsmiddelen. Dit is niet alleen beter voor de gezondheid, maar ook voor het milieu.

Meer belangrijke voedingsstoffen

Er is al een hele tijd een discussie gaande over het onderwerp biologische voeding en of dit nu wel of niet gezonder voor je gezondheid is. Als we kijken naar de vitamines en mineralen in biologische- en niet-biologische producten, dan zie je een groot verschil. De biologische fruit en groenten bevatten namelijk veel meer vitamines en mineralen.Verwerkers van biologische producten gebruiken ook geen kleur-, geur- en smaakstoffen bij de verwerking. Er zijn alleen een aantal toevoegingen van natuurlijke oorsprong die goed voor je gezondheid zijn.

markt met allemaal groenten

Biologisch eten is lekker

Het vermijden van bestrijdingsmiddelen en het verbeteren van het milieu zijn al genoeg redenen om over te stappen naar biologische producten. Maar ook de kwaliteit en de smaak van deze producten zijn een goede reden om te switchen. De kwaliteit en de smaak is namelijk beter dan fruit en groenten die worden bespoten met bestrijdingsmiddelen. Stikstof speelt hier een belangrijke rol in. In de biologische bodem komt stikstof langzaam vrij in de planten, dit zorgt ervoor dat deze rustig kunnen groeien. Een bodem die wordt bespoten met bestrijdingsmiddelen bevat veel meer stikstof, waardoor het fruit en de groente veel sneller groeit. Ze hebben hierdoor minder tijd en energie om nutriënten te ontwikkelen en dit zorgt voor een minder intense smaak.

 

post

Van visolie tot kokosolie: welke olie bevat de meeste gezondheidsvoordelen?

Er is veel gezegd en geschreven over dierlijke en plantaardige oliën. Dit zorgt voor veel verwarring, aangezien veel onderzoeken elkaar tegenspreken. Tijd voor wat opheldering. In dit artikel geven we per olie de gezondheidsvoordelen en -nadelen weer. Welke olie is goed voor je gezondheid en welke oliën kun je beter in de supermarkt laten liggen?

Hoe werken vetten?

Verzadigde, onverzadigde vetten en cholesterol – snap jij het nog? Verzadigde vetten worden als ongezond beschouwd. Deze vetten krijgen meestal een vaste vorm op kamertemperatuur, zoals boter, kokosolie, margarine en bak- en braadvetten. In het verleden werd altijd gedacht dat kokosolie ongezond was, maar nu lezen we vaker dat het tegendeel waar is. Verzadigde vetten worden als de gezonde variant beschouwd en kunnen we onderverdelen in enkelvoudige en meervoudige vetzuren. Hiervan is de eerstgenoemde beter bestand tegen hitte, zuurstof en andere externe factoren.

Vet is zowel een bouwstof als een brandstof. Het helpt met het vernieuwen van cellen, het transporteren van de vetoplosbare vitamines A, D, E en K en geeft onze spieren energie. Het is dus belangrijk dat je voldoende gezonde vetten binnenkrijgt.

olie

Dierlijke vetten

Dierlijke vetten komen voor in zuivelproducten, vlees en eieren. Deze vetten bevatten cholesterol, waardoor het belangrijk is dat je er niet te veel van binnenkrijgt. Over het algemeen is de concentratie van vet in dierlijke producten hoog en dus ook hoog in cholesterol. Dierlijke vetten worden als verzadigde vetten beschouwd, wat betekent dat ze hard worden op kamertemperatuur. Enkele dierlijke producten zijn daarentegen rijk aan omega 3. In tegenstelling tot de meeste dierlijke vetten is dit een meervoudige onverzadigde vetzuur. Omega 3-vetzuren verminderen het risico op hart-en vaatziekten en zijn onderdeel van een gezonde voeding. Wanneer je niet voldoende omega 3 vetten binnenkrijgt is het slim om de Visolie van Holland & Barrett in te nemen.

Plantaardige vetten

Het voordeel van plantaardige vetten is dat deze onverzadigd zijn. Ze zijn dus onderdeel van een gezonde voeding. Niet alle plantaardige oliën kunnen tegen hitte. Daarnaast zijn plantaardige oliën vaak verwerkt, waardoor ze veel transvetten bevatten die ontzettend schadelijk zijn voor het lichaam. Wanneer je gezond wilt koken, kies je voor kokosolie.

kokosnoot olie

post

Strakker in je lichaam met koolhydraatarme recepten

Koolhydraatarme recepten helpen je bij het afvallen. Wil jij dus strakker in je lichaam komen te zitten? Dan kunnen koolhydraatarme recepten voor jou heel veel verschil maken. In dit artikel leggen we je uit hoe koolhydraatarme recepten je helpen om de vetverbranding te stimuleren, geven we enkele voorbeelden van ingrediënten in een koolhydraatarm recept en vertellen we je hoe je met behulp van de juiste koolhydraatarme recepten een stuk strakker in je lichaam komt te zitten. Dan weet jij aan het einde van dit artikel precies wat je moet doen om ook weer van een strakker lichaam te genieten.

Vetverbranding en koolhydraatarme recepten

Hoe kan het dat je vetverbranding optimaal op gang wordt gebracht door koolhydraatarme recepten? Dat heeft te maken met het verschil tussen de energie die je verkrijgt uit complexe koolhydraten en enkelvoudige koolhydraten. Enkelvoudige koolhydraten voorzien je maar voor korte tijd van energie, maar leveren wel onnoemelijk veel suikers. Die suikers worden niet verbrand en als vetreserves opgeslagen. Wanneer je dus zorgt voor meer complexe koolhydraten (of eiwitten, die als prima vervanger dienen voor koolhydraten) kun je er van uit gaan dat je op een gezonde manier aan het eten bent. Je kan op die manier verwachten dat je lichaam energie gaat onttrekken uit vetmassa die eerder is opgeslagen. Dit is vet verbranden (ook wel metabolisme genoemd) en wordt gestimuleerd door het feit dat er geen andere energie voorradig is.

Ingrediënten

Een goed koolhydraatarm recept is met zorg samengesteld en bestaat uit een aantal vaste ingrediënten. Die ingrediënten zijn altijd koolhydraatarm en in heel veel gevallen ook nog eens eiwitrijk. We sommen hierbij enkele ingrediënten op die eigenlijk altijd in een koolhydraatarm recept passen:

    • – Vlees (bij voorkeur mager en rood vlees, maar in principe is elke vorm van vlees toegestaan, mits onbewerkt);
    • – Vis (een bijzondere bron aan proteïnen, maar ook leverancier van vetzuren die je lichaam helpen om gezond en sterk te blijven);
    • – Noten, zaden en peulvruchten;
    • – Groenten en fruit.

Het prettige aan deze ingrediënten is dat je er heel goed mee kan variëren en dat ze ook prima samengaan. Wat je ook gemerkt hebt is dat vier bekende producten niet op de lijst staan. Het gaat om producten die we allemaal eten, maar die niet passen in een koolhydraatarm dieet. Het gaat om brood en brood zoals pasta (spaghetti, macaroni, tagliatelle), om rijst en om aardappels.

Strakker in je lichaam

Koolhydraatarme recepten helpen je dus ideaal om af te vallen. In korte tijd kun je heel veel gewicht verliezen. Terwijl je afrekent met overtollige kilo’s kun jij er dus voor zorgen dat je weer in vorm komt en strakker in je lijf komt te zitten. Hoe doe je dat? Bijvoorbeeld door te gaan hardlopen en fietsen, door meer beweging te gaan zoeken. Ook krachttraining en het uitvoeren van buik- en bilspieroefeningen kan helpen om je te focussen op spiergroepen. Daardoor neemt het vet op die plekken niet alleen meer af, maar worden er ook spieren gevormd waar jij vervolgens de vruchten van plukt. Die spieren gaan namelijk nog meer energie verbranden, waardoor jij nog meer afvalt.

Verbrand vandaag nog vet

Vet verbranden kan voor jou vandaag nog beginnen. De eerste stap die je moet zetten is het zoeken van geschikte koolhydraatarme recepten. Deze moeten arm zijn aan koolhydraten, maar bij voorkeur veel eiwitten en onverzadigde vetten bevatten. Dan krijg je wel energie binnen, maar wordt die energie niet als vet opgeslagen. Wel wordt er in je lichaam vet verbrand, omdat je lichaam energie zoekt. Die energie wordt gehaald uit de eerder opgeslagen vetreserves. En dat alles helpt jou om weer lekker strak in je lichaam te komen te zitten.

post

Detoxen voor vetverbranding?

Detox kuren, in de vorm van supplementen, of poeders (zoals te vinden is bij Detox Plus), bestaan voor 100% uit natuurlijke ingrediënten, zoals Kurkuma, Mariadistel en zwarte peperextracten. Deze krachtige combinatie aan specerijen zorgen ervoor dat de lichaamsreiniging en de natuurlijke verwerking van afvalstoffen op een actieve, verantwoorde wijze plaatsvindt.

Detox Plus is gebaseerd op de Ayurvedische gezondheidsleer. Het betreft een aloude Aziatische gezondheidsleer, waarbij allerhande ingrediënten op persoonlijke basis worden afgestemd op de eindgebruiker. Detox Plus Formule is verkrijgbaar in diverse eenheden en wordt o.a. op de volgende website verkocht: www.detoxplusformule.nl.

Ondersteuning tijdens dieet

De lichaamsreiniging draagt doorgaans bij aan het sneller verbranden van plaatselijke vetophopingen. Natuurlijk kan dit niet alleen door het middel plaatsvinden; het middel dient slechts ter ondersteuning aan een passende, gezonde levensstijl.

post

Afvallen met het Weight Watchers dieet

Wil jij succesvol afvallen? Dan moet je beginnen met een dieet waarmee dit haalbaar is. Een van de meest bekende diëten ter wereld is zonder enige twijfel het Weight Watchers dieet. In dit artikel willen we je graag uitgebreid verder informeren over Weight Watchers. Achtereenvolgens behandelen we:

  • Waar is Weight Watchers bedacht?
  • Hoe werkt Weight Watchers?
  • Hoe makkelijk is Weight Watchers?
  • Welke resultaten kun je behalen met Weight Watchers?
  • Kun je Weight Watchers ook online volgen?

Waar is Weight Watchers bedacht?

Het dieet Weight Watchers is bedacht in Amerika. Het was het idee van de Amerikaanse huisvrouw Jane Nidetch om samen te komen en met elkaar over afvallen te praten. Zodoende konden deze vrouwen (want het waren allemaal huisvrouwen in de jaren zestig/ zeventig) elkaar helpen om op gewicht te komen. Dit was zo’n succes dat het zich uitbreidde naar meerdere groepen en er werd zelfs een puntentelling bedacht om producten en snacks in categorieën te plaatsen.

Hoe werkt Weight Watchers?

Weight Watchers valt en staat met haar puntentelling, die tegenwoordig SmartPoints heet. SmartPoints geven per product aan hoeveel je ervan mag eten. Eet je er veel van? Dan tellen er meer punten voor jou. Per dag mag je een x aantal punten eten en drinken. Zijn die punten op? Dan ben je ook echt klaar. Maar wanneer je eens wat ongezonds wil eten, kan dat wel. Je spaart dan óf punten op óf je herstelt later de balans weer. Door je strak aan die puntentelling te houden kun je in vrij korte tijd heel veel gewicht verliezen. Wanneer je hier meer de tijd voor wil nemen, kan het in een makkelijker en vriendelijker tempo.

Hoe makkelijk is Weight Watchers?

Weight Watchers is op die manier een heel eenvoudig en overzichtelijk dieet. Juist omdat er niets verboden wordt, is het makkelijker vol te houden. Daarnaast zijn er heel veel receptenboeken verschenen met recepten die Weight Watchers onderschrijft. Je kan deze recepten dus prima bereiden en afvallen, maar het zijn ook echt lekkere en smakelijke recepten. Het is zelfs zo dat in sommige restaurants (in de Verenigde Staten) ook echt Weight Watchers proof eten geserveerd wordt. Lekker uit eten en toch aan de lijn denken. Voor veel mensen is lekker eten ook belangrijk, ondanks het afvallen. Handig dus als restaurants er rekening mee houden!

Welke resultaten kun je behalen met Weight Watchers?

Het resultaat dat je voor ogen hebt is je streefgewicht. Omdat Weight Watchers een formule heeft om je huidige gewicht, je streefgewicht en de tijd die je ervoor wil uittrekken omzet in SmartPoints, kan het bijna niet misgaan dan dat je je gewicht bereikt. Het is dat wel vreselijk belangrijk dat je je echt goed aan de SmartPoints houdt en niet tussendoor nog extra gaat snoepen. Maar ja, dat is natuurlijk bij elk dieet het geval.

Kun je Weight Watchers ook online volgen?

Weight Watchers is met haar tijd mee gegaan. Als een van de eerste diëten biedt het een volledig afslankplan aan via het internet. Je kunt lid worden van een online omgeving waarin je een forum vindt om met andere volgers in contact te komen, waarin je recepten vindt en waarin je je vooruitgang heel handig en inzichtelijk kunt volgen en verbeteren. Steeds meer mensen ervaren dat ze te druk zijn om het dieet offline te volgen en kiezen dan ook voor deze online manier. De community groeit. Het is een voordeel dat je internationaal actief kunt zijn en dus ook overal recepten vandaan kan halen. De vraag is wel in hoeverre het motiverend genoeg is. Je moet wel heel veel discipline hebben wil je het dieet tot een goed einde brengen.